Direktlänk till inlägg 14 november 2012

Antons utveckling & framsteg från födsel till vecka 13

Av lifeonthreelegs - 14 november 2012 19:34

När tiden var inne för Anton och hans bror när de skulle lära sig att krypa/gå så visste jag inte hur det skulle utveckla sig för Anton. Problemet var att han gick på tre ben och krypte på det fjädre, detta skulle inte vara hälsosamt för Anton om han fortsatte så eftersom det kunde bidra till förslitningar i detta benet. Jag vägde av och an hela tiden om han skulle få en chans att utvecklas klart och se om han kunde anpassa sig.


Veckorna gick och Anton lärde sig snabbt att hålla uppe det fjädre benet när han skulle gå så att han slapp stödja sig på det. Detta gjorde mig glad, Anton gjorde framsteg! När jag såg en kattunge som busade och tvättade sin bror så skar det i hjärtat över att tänka på om jag lyssnat till de veterinärers råd om att ta bort honom innan de ens visste vad problemet var. Tyvärr har inte katter något värde i många människors ögon, vi har väll alla hört skräckhistorier om sommarkatter som lämnas ensamma och oönskade kattungar som dränks.  


Antons bror Viktor flyttade hemifrån vid 12 veckors ålder och tanken var då att lilla Anton skulle bli innekatt för att se hur hans handikapp utvecklade sig. Anton & Viktor är födda i stallet eftersom deras mamma är en vildkatt som jag tog hand om för 1,5 år sedan och som nu bor på gården. Men det visade sig att Anton trivdes mycket bättre ute ute och bor nu ute i stallet tillsammans med de andra utekatterna. Han utvecklas mer och mer för varje dag, busar och leker. När man är ute på gården vill han gärna vara med och utforska nya platser, jag kommer att fortsätta hålla er uppdaterade om Antons liv genom att lägga upp bilder & filmer. Så får vi hoppas att allt fortsätter i rätt riktning för Anton!  

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lifeonthreelegs - 23 februari 2013 09:44


En djuraffär hade fått in fem nya valpar. En liten pojke kom in genom dörren för att titta på dem.- Hur mycket kostar en valp? frågade han.- Mellan femhundra och åttahundra kronor, blev svaret.- Jag har bara åttio kronor, men kan jag få titta på dem ...

Av lifeonthreelegs - 22 februari 2013 08:13

Anton börjar bli gammal, 6 månader är han. Men hans bror Viktor är mycket större plus att han börjar byta päls till en kortare, knasigt. Antons päls är fortfarande lång och de gör de även svårt att se om han hade behövt kastreras snart. Hittar inga k...

Av lifeonthreelegs - 19 januari 2013 23:41

Mysige Anton

Av lifeonthreelegs - 3 januari 2013 10:50

Anton har nu hunnit bli 20 veckor & det har hänt en hel del sen förra uppdateringen. Han hade ju problem med sin rumsrenhet efter att ha bott i stallet med sin mamma, men nu är han så gott som rumsren och han har lärt sig var man får uträtta sina toa...

Av lifeonthreelegs - 16 december 2012 17:37

Anton leker med sin favorit leksak :)

Presentation


Det här är en blogg om en katt vars namn är Anton, som föddes med "twisted leg". Tanken med den här bloggen är att ni ska få följa Anton på hans resa genom livet & även ge inspiritation till er vars djur är lider utav ett handikapp.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards